فرجام شناسی

جلسه پرسش و پاسخ

توضیحات
با توجه به آیه مبارکه اذا نفوس زوجت چند نفس داریم؟ 0:54
آیا نفوس جز با تربیت شدن بالا می‌رود؟ 1:47
توبه اثر اعمال را از بین می‌برد ولی باطن اعمال باقی می‌ماند، آیا در قیامت مجازات می‌شویم ؟ 7:00
توفی، یعنی همه حقیقت روح که گرفته می‌شود، پس معاد جسمانی چگونه است؟ 9:45
وقتی کل حقیقت انسان که روح است گرفته شد، حقوق اعضای بدن که بعدا باید جوابگو باشند، چه می‌شود؟ 16:15
عالم برزخ و حیات در آن عالم اکنون وجود دارد، آیا ملحق به دار و حیات دنیاست یا آخرت ؟و اساساً چه تفاوتی بین حیات برزخ دنیوی و دار اخروی وجود دارد ؟ 17:37
تفاوت حیات در برزخ و در دنیا ! 18:40
سخن ملاصدرا مبنی بر این که بهشت و جهنم در عالم مثال است نه مجرد، بر چه اساسی است ؟ 22:30
خدا علت حقیقی همه چیز است و تازمانی که علت باشد معلول هم هست، یعنی چه؟ 25:20
آیا در عالم بعد، حقیقت ما همان عمل ماست؟ یعنی کسی که صفت درندگی دارد به شکل گرگ محشور می‌شود ؟
آیا من محصول عملکرد در عالم ذر و یا عوالم قبل هستم؟ 31:18
با توجه به اینکه شفاعت در قیامت است و ما در برزخ خود هستیم، آیا اهل بیت علیهم‌السلام در برزخ نمی‌توانند هیچ کمکی به انسان بکنند؟ 33:05
چگونه ملکات بد خودمان را از بین ببریم؟ 34:50
آیا اثر عمل بد بعد از توبه باقی می‌ماند؟ 40:45
زندگی در آخرت که بر اساس وحدت و کثرت باشد را توضیح دهید؟ 42:35
آیا اثر عمل بد را با ماه‌هایی مثل محرم و ماه رمضان می‌شود از بین برد ؟ 43:19
تاریخ برگزاری جلسه: 1404/04/31
مدت زمان جلسه: 44:41
فرجام شناسی

مقدمه-فرجام شناسی
(رایگان)

۵۰ : ۲۹

دنیا و آخرت

۱۲ : ۴۱

حقیقت و اعتبار

۵۰ : ۴۲

معاد یا بازگشت بسوی خدا

۴۷ : ۲۵

ضرورت معاد

۲۵ : ۳۷

مرگ آغاز سفر آخرت

۱۵ : ۴۲

برزخ

۳۷ : ۲۷

ورود به قیامت

۴۸ : ۴۰

نفخ صور

۵۲ : ۳۱

عمومیت معاد 1

۴۲ : ۲۱

عمومیت معاد 2

۲۱ : ۳۰

کتاب یا نامه اعمال

۱ : ۲۷

شهادت شاهدان

۴۱ : ۲۵

صراط چیست

۳۰ : ۱۲

حکم امت های گذشته و مستضعفان

۲۸ : ۳۰

عمل_جزاء_شفاعت

۴۶ : ۳۵

بهشت و جهنم

۰ : ۳۴

عالم غیب و شهود

۶ : ۴۶

نمادهای شیطان

۶ : ۴۶

علوم تجربی

۱۴ : ۲۳

علوم تجربی(۲)

۶ : ۴۶
پرسش و پاسخ

تا بی‌نهایت، پرسش و پاسخ
(رایگان)

۳۴ : ۴۰

جلسه پرسش و پاسخ ۱
(رایگان)

۴۳ : ۵۸

جلسه پرسش و پاسخ
(رایگان)

۱ : ۱۰ : ۱

جلسه پرسش و پاسخ
(رایگان)

۱۵ : ۶ : ۱

جلسه پرسش و پاسخ
(رایگان)

۰ : ۰