فرجام شناسی

عمل_جزاء_شفاعت

توضیحات
* با وجود اینکه در برزخ جزای عمل دیده می‌شود؛ پس بهشت و جهنم برای چیست؟
* شکل نفس، برآیند و محصول تمام اعمال، نیات و رفتار در طول عمر
* حقیقت جزا و پاداش، عین عمل انسان
* رابطه تکوینی تنبیه‌های جهنمی و نعمت‌های بهشتی با عمل
* چرا با وجود رابطه تکوینی عمل با جزا و پاداش، دادن جزا و پاداش به خدا نسبت داده می‌شود؟
* چرا نتایج تکوینی عمل و جزا را در دنیا نمی‌فهمیم؟
* داستان علامه طباطبایی در مورد تاریکی نفسِ غیبت
* اثر همه اعمال و نیات به شکل فشرده در نفس
* روایات در مورد صورت مثالی اعمال
* ظهور اعمال و حالات روحی برای انسان در قیامت گاه به صورت جسمی و گاه به صورت روحی است.
* انسان در قیامت با تمام لحظه‌های عمرش حاضر است در عین حال یک بدن ملکوتی هم دارد که نتیجه همه عمرش است.
* تمام آنچه در قیامت دیده می‌شود باطن عمل است، پس شفاعت چه می‌شود؟
* ظهور باطن اعمال، نیات و حالات روحی از لحظه مرگ، برزخ تا قیامت مرحله به مرحله است.
* نفسِ عمل به اعتبار اینکه چقدر انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند اهمیت دارد.
* ظهور مغزِ عمل، آشکار شدن حبُّ و بغض نسبت به اولیاء الهی
* مسئله شفاعت عین سعی و تلاش انسان در جهت متصل شدن قلب با اولیای خداست.
* آیا شفاعت، عفو و بخشش بی اساس و بدون حکمت است؟
* بالاترین شفیع در قیامت کیست؟
* چگونه ممکن است کسی که یک عمر گناه کرده با شفاعت مشکلش حل شود؛ آیا این خلاف عدل نیست؟
* حقیقت بهشت چیست؟
* حقیقت شفاعت، سلامت قلب و درون انسان و ظهور اتصال قلبی به امام است.
* چرا شفاعت در برزخ نیست؟
* آیا کسانی هستند که از همان ابتدای مرگ مشمول شفاعت گردند؟
فرجام شناسی

مقدمه-فرجام شناسی
(رایگان)

۵۰ : ۲۹

دنیا و آخرت

۱۲ : ۴۱

حقیقت و اعتبار

۵۰ : ۴۲

معاد یا بازگشت بسوی خدا

۴۷ : ۲۵

ضرورت معاد

۲۵ : ۳۷

مرگ آغاز سفر آخرت

۱۵ : ۴۲

برزخ

۳۷ : ۲۷

ورود به قیامت

۴۸ : ۴۰

نفخ صور

۵۲ : ۳۱

عمومیت معاد 1

۴۲ : ۲۱

عمومیت معاد 2

۲۱ : ۳۰

کتاب یا نامه اعمال

۱ : ۲۷

شهادت شاهدان

۴۱ : ۲۵

صراط چیست

۳۰ : ۱۲

حکم امت های گذشته و مستضعفان

۲۸ : ۳۰

عمل_جزاء_شفاعت

۴۶ : ۳۵

بهشت و جهنم

۰ : ۳۴

عالم غیب و شهود

۶ : ۴۶

نمادهای شیطان

۶ : ۴۶

علوم تجربی

۱۴ : ۲۳

علوم تجربی(۲)

۶ : ۴۶
پرسش و پاسخ

تا بی‌نهایت، پرسش و پاسخ
(رایگان)

۳۴ : ۴۰

جلسه پرسش و پاسخ ۱

۴۳ : ۵۸

جلسه پرسش و پاسخ

۱ : ۱۰ : ۱