در سومین جلسه، استاد مطهری با تحلیل تمایز مفهومی تبلیغ از امر به معروف و نهی از منکر، به عمق کارکرد تبلیغی نهضت عاشورا میپردازند. تبلیغ را امری پیشینی و بنیادین میدانند که هدف آن، ساختن گفتمان و رفتار اجتماعی پیش از ورود به حوزه اصلاح است. ایشان نهضت حسینی را نمونهای از «نهضت بلیغ» معرفی میکنند؛ حرکتی که همچون قرآن، در عین عمق و پیچیدگی معنوی، برای عموم مردم نیز قابل درک و ارتباط است. مفاهیمی چون فطرتگرایی پیام، رسالت جهانی پیامبر اسلام، و ظرفیت رسانهای نهضت عاشورا، در این جلسه با دقت تحلیل میشود تا مخاطب دریابد که چگونه میتوان از الگوی تبلیغی کربلا، برای تبلیغ دین در زمانهی معاصر بهره برد.