تبلیغ (بینش مطهر)

تبلیغ در عاشورا؛ بلیغ، رسا، تمدنی

توضیحات
در سومین جلسه، استاد مطهری با تحلیل تمایز مفهومی تبلیغ از امر به معروف و نهی از منکر، به عمق کارکرد تبلیغی نهضت عاشورا می‌پردازند. تبلیغ را امری پیشینی و بنیادین می‌دانند که هدف آن، ساختن گفتمان و رفتار اجتماعی پیش از ورود به حوزه اصلاح است. ایشان نهضت حسینی را نمونه‌ای از «نهضت بلیغ» معرفی می‌کنند؛ حرکتی که همچون قرآن، در عین عمق و پیچیدگی معنوی، برای عموم مردم نیز قابل درک و ارتباط است. مفاهیمی چون فطرت‌گرایی پیام، رسالت جهانی پیامبر اسلام، و ظرفیت رسانه‌ای نهضت عاشورا، در این جلسه با دقت تحلیل می‌شود تا مخاطب دریابد که چگونه می‌توان از الگوی تبلیغی کربلا، برای تبلیغ دین در زمانه‌ی معاصر بهره برد.

تبلیغ؛ ستون فقرات شریعت
(رایگان)

۲۹ : ۳۱

پیام‌رسانی فطرت در جهان امروز

۳۸ : ۴۵

تبلیغ در عاشورا؛ بلیغ، رسا، تمدنی

۲۰ : ۳۱

زیبایی در خدمت هدایت

۲۲ : ۳۴

پیام‌های عاشورا؛ از عرفان تا ایثار

۴ : ۳۳

تبلیغ در بستر فتنه بنی‌امیه

۱۹ : ۲۸