در این جلسه از دوره شرح رساله حقوق امام سجاد (ع)، محور بحث بر "تواضع" به عنوان رکن اصلی در فرآیند تعلیم و تعلّم متمرکز است. با تأکید بر اینکه علم، فیضی الهی است و معلم تنها واسطه ابلاغ این فیض است، این جلسه به تبیین خطرات خودبینی و غرور علمی میپردازد.
نکات کلیدی این جلسه شامل: بررسی جایگاه تواضع در برابر استاد و دانش، تحلیل عواقب روحی و علمی تکبر در یادگیری و یاددهی، و تبیین این مفهوم که فهم حقیقی زمانی حاصل میشود که انسان خود را وسیلهای در دست خداوند بداند، نه مالک علم. همچنین، با اشاره به سیره عملی ائمه (ع) و بزرگان، ضرورت پایبندی به "حق" به عنوان محور اصلی در تعلیم و تعلّم و پرهیز از تعصبات بیجا و قیاسهای نادرست مورد تأکید قرار میگیرد.
هدف این جلسه، ارائه معیارهایی برای تشخیص "اهل حق" بودن و تقویت روحیه انعطافپذیری و پذیرش حق، حتی هنگامی که در تقابل با فهم و تلاش شخصی فرد قرار گیرد، است تا طالب علم بتواند به جای انباشت معلومات، به کمال معنوی و قرب الهی دست یابد.