رابطه هوی وعدم علم و اضلال
اضلال و هوی از یک طبیعت اند
رابطه تقابلی علم و هوی و علم و اضلال
رابطه اشدادی اضلال و هوی
مرتبه ای از علم با مرتبه ای از ضلالت جمع میشود
قرآن تنها به مفاهیم به صورت کلان نگاه نمی کند بلکه مراتب را هم کشف می کند
مرتبه ای از علم ،جایی برای هوی نمی گذارد
هرمرتبه ای از علم ،مانع از مرتبه ای از ضلالت می شود
علم به کثرت تعلم حاصل نمی شود
مراتب علم اشتراک معنوی دارند
مقصود از لاتعلمون شیئا، ندانستن علم اعتباری است نه علم حقیقی
مقصود از مثل افلاطونی، دارا بودن علم حقیقی موجودات است
علم حقیقی ،تذکری است
عدم ابراز کتابت پیامبر اکرم تا پایان عمر
پیغمبر دارای جنبه های بشری
پیامبر اکرم و امیرالمومنین به ظاهر امر و سیره عقلا عمل می کردند
1400/12/22