چرا باید منطق بخوانیم؟

جلسه ششم بخش دوم - وجود رابطه بین علم و تفکر با تقوا و عمل صالح ۲

توضیحات
* معرفت و عمل، بدون یکدیگر قابل قبول نیست
* ارکان ایمان (فکر و عمل) به هم تنیده است
* درس، مباحثه و مطالعه درست می‌خواهد
* تقوا بدون عمل حاصل نمی‌شود
* تشخیص وظیفه، مهمی که خیلی سخت است
* لزوم توجه به انسجام مطالب در درس خواندن
* در مسیر تقرب علم و عمل با همدیگر است
* علم چشم است و عمل پا است؛ برای طی طریق چشم و پا با هم لازم است
* علم، یقینیات و برهان و تکیه به ضروریات است
* تطبیق با شریعت، نشانه پیشرفت است
* پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله:«حاسبوا انفسکم» خودتان را محاسبه کنید
* امام کاظم علیه السلام:«از شیعیان ما نیست، کسی که خودش را شب به شب محاسبه نکند»
* آیه محاسبه و مراقبه:«ولتنظر نفس ما قدمت لِغد» هر نفسی باید نگاه کند برای فردا چه فرستاده
* خودت بهتر از همه می‌دانی، چکاریه
* سیه روزی ز ممکن در دوعالم
جدا از او نشد، الله اعلم
*اهمیت کدگذاری در یادداشت برداری
* معنای انسانیت چه زمانی محقق می‌شود؟
* فضیلت، عدالت قواست
* اعتدال، اصل بحث‌های اخلاقی است
* عدالت، یعنی همه چیز اندازه و میزان باشد
* تشخیص اعتدال، به واسطه علم و تعقل است
* چرا برخی با منطق عداوت دارند؟
* اهمیت داشتن تفریحات سالم برای ارتقای بهره‌وری در زندگی
منبع: المیزان جلد ۵ صفحه ۴۳۸

جلسه اول - بیان قرآنی علامه طباطبایی مبنی بر اینکه چرا باید منطق بخوانیم
(رایگان)

۱۰ : ۲۰ : ۱

جلسه دوم - نقش فطرت انسان ها در تشخیص طریقه صحیح تفکر

۲۵ : ۱۹ : ۱

جلسه سوم - بررسی گفته های منکرین منطق

۵ : ۲۴ : ۱

جلسه چهارم - رد مکتب تذکر

۲۶ : ۴۶ : ۱

جلسه پنجم - ادامه دلایل منتقدین منطق و پاسخ به آن ها

۳۹ : ۳۰ : ۱

جلسه ششم بخش اول - وجود رابطه بین علم و تفکر با تقوا و عمل صالح 1

۵۰ : ۴۳

جلسه ششم بخش دوم - وجود رابطه بین علم و تفکر با تقوا و عمل صالح ۲

۵۰ : ۴۳

جلسه هفتم بخش اول_تقوا و فرقان

۲ : ۴۲

جلسه هفتم - بخش دوم

۵۶ : ۴۱

جلسه هشتم بخش اول

۲۱ : ۴۴

جلسه هشتم بخش دوم

۱۰ : ۴۴

جلسه هشتم بخش سوم

۹ : ۴۴

جلسه نهم بخش اول

۲ : ۵۲

جلسه نهم بخش دوم (جلسه پایانی)

۳ : ۵۲