* معیار اکرام و اهانتِ خداوند، شناخت حق و وظیفه و میزان التزام به آنهاست. [19:00]
*وقتی دغدغه، حق و وظیفه و اسلام نباشد، هر آنچه به آدم بدهند یا از او بگیرند اهانت است.
[28:12]
* آنچه تعیین کننده نسبت خیر و شر انسان با خداست، موقعیت بندگی و تکلیف است و آن نسبت وجودی، همان کوثر است.[29:05]
* انسان فیذاته در موقعیت باخت قرار دارد، مگر اینکه با ایمان و عمل صالح عامل زایش حق و صبر در جامعه باشد. [31:36]
* جهاد تبیین یعنی کنشگری و تواصی به حق در بستر جنگ روایتها. [37:30]
* امام حسین(ع) در صدد اصلاح جامعهای بود که سهمش از قدرت را در چشم پوشی از منکر می دید! [42:50]
* جهاد تبیین، مستلزم کنش و حل مسئله است نه موج سواریِ بدون استدلال و هدایت گری.
[48:35]
* هدف انبیا در جهاد تبیین، شفافیت و ظهور حق بود نه الزاما پذیرش و قبول مردم. [51:38]
* حب و بغض، ریشه های عمیق انتخابهای ماست. [52:04]
* نگاه غلط به زندگی و هدفگذاری روی مؤلفه های دنیایی، ریشه همه انتخابهاست.[55:51]
* نقطه تمایز میان انسانها، انتخاب های حیاتی آنهاست که به تعریف آنها از زندگی بر می گردد.
[57:55]
* جامعه ای که ظرفیت ظهور حق در سطح پایینتر را ندارد و در ابتلائات می بازد، از ظهور حق در سطوح بالاتر محروم می شود. [1:01:35]
* اگر آیات بزرگ الهی را نفهمیدید، وارد دوره عذاب می شوید برای اینکه برگردید. « اخذناهم بالعذاب لعلهم یرجعون». این سنت خداست. [1:12:21]
* درک یا عدم درک ما از نعمات، تعیین کننده سطح استعداد درونیمان در قرب و بُعد نسبت به خداست. [1:24:11]
* روضه ابا عبدللهالحسین(ع)؛ بزنگاههای انتخاب مردم کوفه از دوران امیرالمؤمنین تا گودال قتلگاه. [1:26:35]