از حیوانیت تا حیات

جلسه ششم

توضیحات
* فلسفه ابتلا توجه به نقص است و تسبیح، سیر از نقص است به کمال.[3:40]
* رب با ابتلا نقص هایمان را به رخ می کشد تا بدانیم؛ نه مالکیم، نه لایقیم نه کامل![8:30]
* ترک ‌نماز شب و نداشتن اشک بر اباعبدلله(ع) ابتلائات معنویست برای التفات به اینکه این حالات از ما نیست.[24:00]
* اشک از او..طاعت از او...توفیق از اوست؛ «و ما توفیقی الا بالله».
[25:00]
* جذابیت ماده در دنیا ابزار امتحان ماست و این از سویی حکمت پروردگار است از سویی ابزار فتنه! [35:12]
* نفس لوامه، با ملامت نقصها، واسطه عروج از نفس اماره است به نفس مطمئنه.[40:25]
* سرّ اثرگذاری عبادات خشوع و سرّ رسیدن به خشوع، توجه به نقص است.[41:10]
* عطا از کامل اعتباری می کاهد اما بر جود کامل حقیقی می افزاید.[47:12]
* می خواهی به مردم نزدیک شوی از آنها چیزی نخواه. می خواهی به خدا نزدیک شوی از او چیزی بخواه.[47:45]
* اگر اعطا کرد دچار فرح نشو و اگر پس گرفت مغموم نشو. این همه‌ی زهد است.[49:15]
* کار خوب اگر با عمل جوانحی عجین نباشد، به برّ نمی رسد.
[57:30]
* بزنگاه امتحان، نقطه ضعف های ماست تا به عجز و اقرار در آییم که هر آنچه هست از آنِ اوست.[1:12:40]
* ‌عذابهای الهی جهت التفات ماست نه از سر غضب نفسانی خدا! [1:15:25]
* شب عاشورا عرصه امتحان خاص اصحاب بود، هم برای بروز نقص و کمال، هم برای تجلی عشق. [1:23:40]
* فلسفه ابتلائات اهل بیت علیهم‌السلام، ظهور و بروز عشق است نه توجه به نقص و کمال.
[1:24:35]
* عاشورا؛ نمایش عشقبازی سیدالشهداء با خدا..[1:27:02]
* روضه مقتل شب عاشورا؛ صحنه امتحان خاص اصحاب، تبلور شور و شیدایی و عشق ورزی به اباعبدلله علیه‌السلام…[1:28:00]
دو راهی طغیان و اطمینان

جلسه اول
(رایگان)

۵۶ : ۴۷

جلسه دوم

۳۰ : ۱۶

جلسه سوم

۱۹ : ۵۸

جلسه چهارم

۵۹ : ۵۶

جلسه پنجم

۳۹ : ۳ : ۱

جلسه ششم

۵۳ : ۶ : ۱

جلسه هفتم

۲۵ : ۷ : ۱

جلسه هشتم

۲۲ : ۹ : ۱

جلسه نهم

۴۸ : ۱۶ : ۱

جلسه دهم

۱۵ : ۳۸

جلسه یازدهم

۴۶ : ۵ : ۱

جلسه دوازدهم

۲۹ : ۳۶

جلسه سیزدهم

۱۰ : ۱۱ : ۱

جلسه چهاردهم

۵۲ : ۱۵ : ۱

جلسه پانزدهم

۵۷ : ۱۲ : ۱
دوگانگی خوبی و خوشی

جلسه اول

۱۲ : ۴۶

جلسه دوم

۶ : ۸ : ۱

جلسه سوم

۴۱ : ۴ : ۱

جلسه چهارم

۰ : ۶ : ۱

جلسه پنجم

۱۱ : ۱۰ : ۱
دوگونگی الله و آلهه

جلسه اول

۱۱ : ۳۶

جلسه دوم

۲۱ : ۴۲

جلسه سوم

۱۱ : ۴۵

جلسه چهارم

۴ : ۴۶

جلسه پنجم

۱۱ : ۴۰
از فرضیه‌های نفسانی تا مرضیه‌های ربانی

جلسه اول

۳۹ : ۳۶

جلسه دوم

۲۳ : ۵۵

جلسه سوم

۵۱ : ۱ : ۱

جلسه چهارم

۵۳ : ۱ : ۱

جلسه پنجم

۱۰ : ۵۷

جلسه ششم

۳۹ : ۵۷

جلسه هفتم

۵۰ : ۵۹

جلسه هشتم

۴۹ : ۵۸

جلسه نهم

۲۱ : ۲ : ۱

جلسه دهم

۵۵ : ۵۱

جلسه یازدهم

۵۰ : ۰ : ۱
فجر متقین، فجور مترفین

جلسه اول

۳۱ : ۵۱

جلسه دوم

۲۴ : ۵۶

جلسه سوم

۴۱ : ۵۷

جلسه چهارم

۱ : ۵۳

جلسه پنجم

۵۳ : ۵۸

جلسه ششم

۱۹ : ۵۹

جلسه هفتم

۱۲ : ۵۲

جلسه هشتم

۱ : ۵۹

جلسه نهم

۳۸ : ۵۲

جلسه دهم

۴۳ : ۵۶
جعبه مال، کعبه آمال

جلسه اول

۵ : ۴۰

جلسه دوم

۱۳ : ۴۵

جلسه سوم

۸ : ۳۲

جلسه چهارم

۵۳ : ۴۳

جلسه پنجم

۳۱ : ۴۵

جلسه ششم

۳۹ : ۴۷

جلسه هفتم

۶ : ۴۳

جلسه هشتم

۲۰ : ۴۷

جلسه نهم

۱ : ۴۶
از مرصاد تا مسکین

جلسه اول

۱۷ : ۶ : ۱

جلسه دوم

۳۱ : ۵۹

جلسه سوم

۳۳ : ۴ : ۱

جلسه چهارم

۲۰ : ۱۴ : ۱

جلسه پنجم

۲۱ : ۱۶ : ۱
از فرعون تا مامون

جلسه اول

۳۷ : ۱۳ : ۱

جلسه دوم_بخش اول

۵۲ : ۴۸

جلسه دوم_بخش دوم

۱۵ : ۴۸

جلسه سوم_بخش اول

۴۱ : ۴ : ۱

جلسه سوم_بخش دوم

۳۸ : ۵۰

جلسه چهارم_بخش اول

۸ : ۵۷

جلسه چهارم_بخش دوم

۳۶ : ۵۲

جلسه چهارم_بخش سوم

۳۱ : ۴۳

جلسه پنجم_بخش اول

۵۹ : ۴۴

جلسه پنجم_بخش دوم

۳۵ : ۴۳

جلسه پنجم_بخش سوم

۲۸ : ۳۷

جلسه پنجم_بخش چهارم

۲۷ : ۳۷

جلسه ششم_بخش اول

۲۹ : ۵۶

جلسه ششم_بخش دوم

۵۹ : ۴۶

جلسه ششم_بخش سوم

۵۷ : ۴۴

جلسه هفتم_بخش اول

۱۲ : ۴۸

جلسه هفتم_بخش دوم

۳۷ : ۴۸

جلسه هفتم_بخش سوم

۱۰ : ۴۶

جلسه هشتم_بخش اول

۸ : ۳۹

جلسه هشتم_بخش دوم

۱۲ : ۳۹

جلسه هشتم_بخش سوم

۴۶ : ۳۸

جلسه هشتم_بخش چهارم

۲ : ۳۸

جلسه نهم_بخش اول

۱۰ : ۴۸

جلسه نهم_بخش دوم

۵۸ : ۴۸

جلسه نهم_بخش سوم

۵۵ : ۴۹

جلسه دهم_بخش اول

۸ : ۴۸

جلسه دهم_بخش دوم

۳ : ۴۷

جلسه دهم_بخش سوم

۳۳ : ۴۷

جلسه یازدهم_بخش اول

۳۳ : ۴۷

جلسه یازدهم_بخش دوم

۴۵ : ۴۵

جلسه یازدهم_بخش سوم

۳۱ : ۴۶

جلسه یازدهم_بخش چهارم

۴۴ : ۴۵

جلسه دوازدهم_بخش اول

۴۹ : ۴۹

جلسه دوازدهم_بخش دوم

۲۴ : ۴۵
انتخاب حیاتی

جلسه اول

۲۰ : ۵۵ : ۱

جلسه دوم

۸ : ۲۱ : ۱

جلسه سوم

۴۵ : ۳۸ : ۱

جلسه چهارم

۱۰ : ۷ : ۲

جلسه پنجم

۱۲ : ۷ : ۲

جلسه ششم

۲۸ : ۱۹ : ۲

جلسه هفتم

۲۴ : ۶ : ۲

جلسه هشتم

۵۴ : ۱۷ : ۲

جلسه نهم

۲۲ : ۲۹ : ۲

جلسه دهم

۲۲ : ۳۱ : ۲

جلسه یازدهم

۳۰ : ۷ : ۱

جلسه دوازدهم

۳۶ : ۷ : ۱

جلسه سیزدهم

۱۵ : ۳۷ : ۱

جلسه چهاردهم

۳۶ : ۴۴ : ۱

جلسه پانزدهم

۱۳ : ۲۸ : ۱