* در منطق توحیدیِ قرآن، سلامت و بیماری، زشتی و زیبایی، فقر و دارایی همه ابزار امتحان خداست.[6:27]
* با نگاه دنیایی، علت محرومیتها، تنبیه و مجازات از جانب پروردگار است.[8:00]
* امتیاز قائل شدن برای نعمتهای دنیایی، سبب تردید در رحمت و عدالت و حکمت خداست.[10:00]
* نعمتهای مادی از جهت امتحان اعطا میشود و نعمتهای معنوی به جهت استحقاق.[13:40]
* نعمتهای دنیا چون شیرین است، غالبا نه داشتنش ابتلا محسوب میشود، نه نداشتن امتحان به حساب میآید.[16:45]
* در مراکز مشاوره، باید جایگاه اعتقادی و نگاه فرد به خدا، خود و خلقت درست شود.[23:50]
* اگر شاخصِ برد و باخت، مادی باشد، اول بازنده عالم، اباعبدللهالحسین است.
[25:30]
* از نگاه مردم کوفه امام حسین جزو اقلیت افراطی بود که اکثریت او را نمیخواستند.[31:30]
* آنانکه به بهانه حمایت از مردم، مخالف جنگ با اسرائیلند، حتما روز عاشورا به بهانه حمایت از حضرت علی اصغر، مقابل امام حسین علیهالسلام میایستادند.
[33:30]
* نمی توان از امام حسین علیهالسلام و یزید گفت ولی موضع گیری سیاسی نداشت.[35:45]
* جریان کربلا، تقابل دو منطق حسینی و یزیدیست.[37:10]
* با شاخص های ظاهری و پارامترهای دنیایی در مسلمانی حسین علیهالسلام هم تردید هست!!
[43:40]
* امیرالمؤمنینعلیهالسلام، بازنده انتخابات شورای شش نفره.[49:00]
* آنکه پیامبر در غدیر دستش را بعنوان وصی و جانشین بالا برد، در مدینه دو درصد رأی داشت!![52:30]
* روضه؛ کربلا عرصه رقابت بر سر سرهای بریده.. چادرها و جامه های دریده..جواهرات ربوده و خیمه های سوخته..[53:30]