*ادب سحره فرعون و عدم استکبار قلبیشان باعث عاقبت بخیری آنها شد.
*کفر و عناد در ذات ساحران وجود نداشت
*گاه کفر در ذات فرد نماز شبخوان وجود دارد مثل شیطان که"کان من الکافرین"بود
*مسیحیان عیسایی به مسلمانان نزدیکاند چون استکبار ندارند.
*در مخاطبشناسی رسانهای ابتدا باید تکبر افراد را شناسایی کرد.
*نظر علامه طباطبایی در مورد تمدن غرب
*علت عقب افتادن عذاب فرعون و برداشته شدن عذاب سامری چه بود؟
*تعبیر "لامساس" در مورد سامری به چه معناست؟
*اگر آدم صاحب صفت باشد و یک اسم خدا را در خود نگه دارد اهل نجات میشود!
*اعمال گاهی در صدر است و گاهی در قلب؛ رسوخ اعمال در قلب باعث ملکه شدن صفات میشود.
*سحر، تصرف در قوه خیال است و معجزه در واقعیت تصرف میکند.
*در قوه خیال حضرت موسی هم تصرف شد ولی چون عقل حضرت موسی بر تخلیش ولایت دارد تحت تاثیر خیال قرار نمیگیرد
*قوه خیال ما کُل عوالم بالاتر از ماده را پوشش میدهد.
*ترس انبیاء چگونه ترسی است؟
*سحر از ملکوت سفلی است ولی آنچه موسی داشت از ملکوت علیاست.
*برای جهنم رفتن هزینه نکن!
*باطل همواره اموری را آرایش میکند و آن را به صورت حق جلوه میدهد، از سوی دیگر حق همواره باطل را رسوا میکند.
*همان که با دستِ موسی، عصا را انداخت ساحران را نیز به زمین پرت کرد و در برابر عظمت حق به سجده افتادند.
*علامه فرمودند: در تاریخ شیعه مثل علامه فهد حلی نداریم!
*علامه فهد حلی ملازمت دائمی با امیرالمومنین دارند و در ملاقاتهای برزخی نمیتوان او را دید.
*ماجرای مرد یهودی و علامه فهد حلی
*در معجزه نظام علت به هم نمیخورد فقط تسریع پیدا میکند.
* ایمان به اذن چیست؟
*ما آزادی منفک از ولایت نداریم!
*تقطیع دستان ساحران به معنای بریده شدن دست آنها نیست بلکه به معنای تکه تکه شدن دستانشان است.
*تفاوت صلیب و صلب چیست؟
*ایمان و جرم از اعمال قلبی هستند.
*آنچه از سحرِ ساحر عاید او میشود خیالی است از تماشاگران؛ خیالی باطل و خالی از حقیقت که در آن فلاح و رستگاری نیست.
*ایمان هویتساز است.
*تفاوت باغ بهشتی و باغ دنیایی؟
*پاسخ امام رضا(ع) در مورد اینکه حضرت آدم از کدام شجره تناول کرد؛ انار، سیب یا گندم؟
*صورت ملکوتی نهر چیست؟
*مادر مظهر جمال و پدر مظهر جلال است
*امام حسین(ع)بحراند و حضرت عباس نهر!
*پیامبر رحمت اللعالمین جنبه جمالی دارند و امیرالمومنین جنبه جلالی لذا در مورد ایشان تعبیر "بِکَ یُعرف المومنون" بکار برده شده
*سحره فرعون چه زمانی تزکیه قلب پیدا کردند؟
*تزکی به قلب است و تزکیِ قلب به انقطاع است.
*تزکیه یعنی اینکه بر یقینیات خود هیچ چیزی را ترجیح ندهیم.
*سحره فرعون یا سحره حضرت موسی؟