تربیت و رشداسلامی (بینش مطهر)

جلسه پرسش و پاسخ

توضیحات
تفاوت دانش تعلیم و تربیت امروز با مسأله تربیت و رشد در گذشته [04:30]
* تعلیم و تربیت یک دانش، با الگوی مشخص است [04:48]
* اولین مساله در باب تعلیم و تربیت اسلامی: جایگاه تربیت در سیر استکمالی انسان است [07:27]
*یک موجود برای رسیدن به کمال باید چهار مرحله را طی کند [08:16]
* حقیقت حیات داشتن چیست؟[09:14]
* نشانه‌های حیات چیست؟ [10:18]
* حیات برای انسان سه سطح دارد [10:30]
* حیات نباتی انسان به چه معناست؟[11:27]
*گام اول به کمال رسیدن، حیات است.[11:59]
* آزادی در اندیشه شهید مطهری به چه معناست؟[14:00]
*تربیت یعنی پرورش استعداد درونی موجوداتی که امکان رشد و حرکت دارند [15:33]
*تربیت تابع طبیعت شیء است [17:08]
*نظریه رشد: انسان برای رسیدن به اوج نقطه کمال خود چه مراحلی را باید طی کند [23:15]
*نقطه مطلوب رشد کجاست؟ [23:44]
*چه کسی نظریه رشد دارد؟ [25:23]
*هننر یک بعد روحانی برای انسان است [28:30]
*عوامل تربیت از دیدگاه شهید مطهری[30:00]
*الماس تربیت اسلامی مراقبه است [35:52]
*آیا فقط مراقبه برای رشد کافی است؟[39:54]
*چرا انسان دچار شک و تردید می‌شود؟[45:12]
انسان فاعل بالقصد است [45:31]
تاریخ برگزاری:۱۴۰۴/۰۲/۲۱
مدت زمان جلسه:۵۷:۰۷
لیست جلسات

مفهوم‌شناسی تربیت و جایگاه آن
(رایگان)

۲۵ : ۲۴

نظریه رشد و جایگاه جسم در تربیت اسلامی

۱۹ : ۲۲

نقش عادت‌ها در تربیت انسان

۶ : ۲۵

عبادات؛ ستون‌های تربیت عملی در اسلام

۵۱ : ۲۶

معاشرت؛ بستر پنهان تربیت انسانی

۳۱ : ۲۹

کار عاملی مغفول اما بنیادین در تربیت اسلامی

۲۷ : ۳۸

رشد؛ شایستگی بهره‌برداری از موقعیت‌های انسانی

۵۴ : ۳۵

رشد حواس؛ آغاز تربیت قوای نفسانی انسان

۱۸ : ۳۳
پرسش و پاسخ

جلسه پرسش و پاسخ
(رایگان)

۱۳ : ۱۷ : ۱

جلسه پرسش و پاسخ
(رایگان)

۰ : ۰