اگر اصالت وجود نبود تصور حرکت جوهری ناممکن بود و سیلان و شدن که عین مرتبه وجود است نیز قابل تصور نبود..
۰ : ۰
بینام بینشان
وجود و هستی همچنان که در ذات خود به واجب و ممکن قسیم می شوند، در ذات خود به ثابت و سیال نیز تقسیم می شوند، از نظر ملاصدرا تنها قسمتی از حرکات یعنی حرکات عارضی جسم که نقطه مقابل آن سکون است، شایسته است که در طبیعیات ذکر شود.
۰ : ۰
بینام بینشان
با کشف اصالت وجود و حرکت جوهری توسط ملاصدرا روشن شد که طبایع عالم متحرک و متغیر هستند یعنی جسم چیزی نیست که حرکت بر آن عارض یا از آن سلب شود و حالت عدم حرکت را سکون خواند بلکه طبایع عالم عین حرکت میباشد و نقطه مقابل آن حرکت جوهری و ثبات است نه سکون
۰ : ۰
منیژه مروی
هر ماده ای قوهای است که به سمت فعلیت میرود.
۰ : ۵
اعظم رضایت
این جسم نیست که ثابت یامتغیر است بلکه موجود بما هو موجود است که یا عین ثبات است مثل خدا وفرشتگان ویا عین سیلان،شدن وحدوث استمراری است پس وجود وهستی همچنان که در ذات خود به واجب وممکن الوجود تقسیم میشود در ذات خود نیز به تابت وسیال هم تقسیم میشود
۰ : ۰
بینام بینشان
اگر اصالت وجود نبود تصور حرکت جوهری ناممکن بود و سیلان و شدن که عین مرتبه وجود است نیز قابل تصور نبود..
۰ : ۰
بینام بینشان
وجود و هستی همچنان که در ذات خود به واجب و ممکن قسیم می شوند، در ذات خود به ثابت و سیال نیز تقسیم می شوند، از نظر ملاصدرا تنها قسمتی از حرکات یعنی حرکات عارضی جسم که نقطه مقابل آن سکون است، شایسته است که در طبیعیات ذکر شود.
۰ : ۰
بینام بینشان
با کشف اصالت وجود و حرکت جوهری توسط ملاصدرا روشن شد که طبایع عالم متحرک و متغیر هستند یعنی جسم چیزی نیست که حرکت بر آن عارض یا از آن سلب شود و حالت عدم حرکت را سکون خواند بلکه طبایع عالم عین حرکت میباشد و نقطه مقابل آن حرکت جوهری و ثبات است نه سکون
۰ : ۰
منیژه مروی
هر ماده ای قوهای است که به سمت فعلیت میرود.
۰ : ۵
اعظم رضایت
این جسم نیست که ثابت یامتغیر است بلکه موجود بما هو موجود است که یا عین ثبات است مثل خدا وفرشتگان ویا عین سیلان،شدن وحدوث استمراری است پس وجود وهستی همچنان که در ذات خود به واجب وممکن الوجود تقسیم میشود در ذات خود نیز به تابت وسیال هم تقسیم میشود
۰ : ۰
یادداشتهای این جلسه
بینام بینشان
اگر اصالت وجود نبود تصور حرکت جوهری ناممکن بود و سیلان و شدن که عین مرتبه وجود است نیز قابل تصور نبود..
۰ : ۰
بینام بینشان
وجود و هستی همچنان که در ذات خود به واجب و ممکن قسیم می شوند، در ذات خود به ثابت و سیال نیز تقسیم می شوند، از نظر ملاصدرا تنها قسمتی از حرکات یعنی حرکات عارضی جسم که نقطه مقابل آن سکون است، شایسته است که در طبیعیات ذکر شود.
۰ : ۰
بینام بینشان
با کشف اصالت وجود و حرکت جوهری توسط ملاصدرا روشن شد که طبایع عالم متحرک و متغیر هستند یعنی جسم چیزی نیست که حرکت بر آن عارض یا از آن سلب شود و حالت عدم حرکت را سکون خواند بلکه طبایع عالم عین حرکت میباشد و نقطه مقابل آن حرکت جوهری و ثبات است نه سکون
۰ : ۰
منیژه مروی
هر ماده ای قوهای است که به سمت فعلیت میرود.
۰ : ۵
اعظم رضایت
این جسم نیست که ثابت یامتغیر است بلکه موجود بما هو موجود است که یا عین ثبات است مثل خدا وفرشتگان ویا عین سیلان،شدن وحدوث استمراری است پس وجود وهستی همچنان که در ذات خود به واجب وممکن الوجود تقسیم میشود در ذات خود نیز به تابت وسیال هم تقسیم میشود
۰ : ۰
بینام بینشان
اگر اصالت وجود نبود تصور حرکت جوهری ناممکن بود و سیلان و شدن که عین مرتبه وجود است نیز قابل تصور نبود..
۰ : ۰
بینام بینشان
وجود و هستی همچنان که در ذات خود به واجب و ممکن قسیم می شوند، در ذات خود به ثابت و سیال نیز تقسیم می شوند، از نظر ملاصدرا تنها قسمتی از حرکات یعنی حرکات عارضی جسم که نقطه مقابل آن سکون است، شایسته است که در طبیعیات ذکر شود.
۰ : ۰
بینام بینشان
با کشف اصالت وجود و حرکت جوهری توسط ملاصدرا روشن شد که طبایع عالم متحرک و متغیر هستند یعنی جسم چیزی نیست که حرکت بر آن عارض یا از آن سلب شود و حالت عدم حرکت را سکون خواند بلکه طبایع عالم عین حرکت میباشد و نقطه مقابل آن حرکت جوهری و ثبات است نه سکون
۰ : ۰
منیژه مروی
هر ماده ای قوهای است که به سمت فعلیت میرود.
۰ : ۵
اعظم رضایت
این جسم نیست که ثابت یامتغیر است بلکه موجود بما هو موجود است که یا عین ثبات است مثل خدا وفرشتگان ویا عین سیلان،شدن وحدوث استمراری است پس وجود وهستی همچنان که در ذات خود به واجب وممکن الوجود تقسیم میشود در ذات خود نیز به تابت وسیال هم تقسیم میشود